Belisol-vakmensen aan het woord

Belisol zet haar vakmanschap en expertise volledig in het teken van de klant. We interviewden 3 van onze vakmensen die zich dagelijks voor de volle 100% inzetten, steevast met één doel: tevreden klanten!

Opmeter met precisie én enthousiasme: opmeter Alain Coppin

Woningen opmeten, projecten begeleiden, klanten adviseren, dossiers uitwerken, voortdurend op de baan zijn … Het is een drukke én voldoening gevende baan voor Alain Coppin, opmeter bij Belisol Hasselt. Elke werkdag begint hij dan ook vol overtuiging!

Wat maakt uw werk zo boeiend?

“Jaren geleden startte ik als monteur. Maar al vlug toonde ik meer interesse voor een baan als opmeter. Het zijn drukke werkdagen, met veel verantwoordelijkheid. Maar ik houd net van die uitdaging. Ik ben graag bezig, ook sociaal, met de klanten.”

U doet dus meer dan het opmeten van kozijnen en deuren alleen?

“Natuurlijk! Eerst overloop ik samen met de klant de offerte tot in het detail. Dan begin ik met de opmetingen van de kozijnen en deuren. Ik adviseer de klant ook over de afwerking: draairichting, toebehoren, … Ik noteer alles voor de monteurs en zet het op plan. Ik doe een viertal opmetingen per dag. In de late namiddag werk ik tot slot de dossiers nog uit.”

Doet u enkel de opmetingen van huizen?

“Nee, de projecten zijn heel gevarieerd. Zo zorgen we bijvoorbeeld regelmatig voor kozijnen en deuren in grote appartementsblokken. Of moeilijke renovatieprojecten met gigantische glaspartijen of zware constructies waarbij de uitvoering wel onmogelijk lijkt… Dan blijven we gewoon zoeken tot de klant perfect tevreden is met ons voorstel.

Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik ter plaatse ben bij de start van de werkzaamheden. Zo kan ik de monteurs begeleiden. Op plan een moeilijke constructie uittekenen of het werk echt uitvoeren, dat is nog een verschil natuurlijk. Ook hier weer doe ik het voor de uitdaging en voor de glimlach van de klant!”

Vakmensen kozijnen

Vakman met 17 jaar ervaring: monteur Rudi Poppe

Een vakman met tonnen ervaring die graag de handen uit de mouwen steekt, dat is Rudi. Hij werkt inmiddels al 17 jaar voor Belisol Antwerpen. En dat nog steeds met evenveel energie en liefde voor het vak.

Hoe verloopt een werkdag voor u?

“In samenspraak met de adviseur en de opmeter stellen we onze planning op. Eens aangekomen bij de klant overlopen we alles, ook de afwerking van de kozijnen en deuren in grote lijnen. Dan beginnen we eraan. Normaal gezien werken we in een team van 2 monteurs. Mijn collega zorgt voor het timmerwerk en de bezetting langs de binnenkant, ik zorg voor de buitenkant.”

Hoeveel kozijnen plaatst u op een dag?

“In een standaard woning plaatsen we ongeveer 5 kozijnen per dag. Stel dat we alle kozijnen in de woning vervangen, zijn we enkele dagen bezig aan één project. Komen er bijvoorbeeld nog rolluiken aan te pas, dan kan het iets langer duren.”

U staat dus dagelijks erg dicht bij de klanten?

“Inderdaad. We overleggen dan ook zoveel mogelijk met hen. Het gebeurt soms dat de klant bij de plaatsing nog wat aanpassingen wil doen. Natuurlijk ligt het dan al lang vast of het houten, aluminium of pvc profielen worden, maar aanpassingen in de binnenafwerking zijn geen probleem.”

Welke aspecten in uw baan spreken u het meest aan?

“Ik geniet vooral van de variatie. Elk project is anders, elke klant is anders. Het is absoluut geen bandwerk. Bovendien ben ik dagelijks buiten. Elke dag een frisse neus, wie wil dat nu niet?”

Luisterend oor én proactief: verantwoordelijke dienst na verkoop Frederick Sieuw

Belt u naar de klantendienst van Belisol Brugge, dan krijgt u gegarandeerd Frederick aan de lijn. Maar eigenlijk belt hij klanten vooral zélf op, om de afwerking te bespreken of gewoon om te vragen of uw Belisol-project vlot verlopen is. Klantentevredenheid voorop!

Wat houdt uw job zoal in?

“De Dienst na verkoop van Belisol Brugge staat in voor de afhandeling van projecten en klantenservice in de regio Brugge, Oostende en Oostduinkerke. Eigenlijk fungeer ik als tussenpersoon voor de klanten enerzijds en de adviseurs, monteurs, technici, projectverantwoordelijken, anderzijds. Concreet wil dat zeggen dat ik na elke bouw contact opneem met de klant in kwestie.”

Waarom neemt u contact met hen op?

“Dat kan om verschillende redenen zijn. Soms moet de klant de afwerking nog kiezen. Of het kan zijn dat hij nog wat aanpassingen wil aan zijn kozijnen en deuren. Dan zorg ik voor de bijbestellingen en regel ik de aangepaste offerte. Vervolgens zoek ik samen met de klant een geschikt moment om onze vaste technicus die zaken te laten uitvoeren. Ook als er helemaal niets meer moet gebeuren, gaat de projectverantwoordelijke nog even langs om alles te controleren.”

Is dergelijk klantencontact belangrijk, denkt u?

“Daar ben ik van overtuigd. We werken proactief. We proberen elk project af te handelen binnen de week. Klanten merken dat we er zijn voor hen, dat we elk project even belangrijk vinden. Luisteren, begrijpen én een efficiënte oplossing vinden, dat hoort tot de Belisol belofte. Enthousiaste klanten zijn trouwens de beste ambassadeurs voor Belisol!”

Wat is uw drijfveer in uw werk?

“Zonder twijfel: tevreden klanten. Ik help mensen graag en wil elke keer weer een goede afloop en een schitterend resultaat. Ook hangt er hier op kantoor een heel aangename sfeer. De omgang is met iedereen even goed. Dat is natuurlijk prettig werken.”

Ontdek meer Belisol-nieuws in ons magazine. Vraag nu uw gratis exemplaar!

Ons vakmanschap in cijfers

  • Elke dag plaatst Belisol in België nieuwe kozijnen en deuren bij maar liefst 150 gezinnen.
  • Dat wil zeggen dat elke monteur minstens 5 kozijnen of deuren per dag plaatst.
  • Elke dienst na verkoop doet per regio ongeveer 100 telefoontjes per week om klantentevredenheid te garanderen (naast ontelbaar veel mails natuurlijk).
  • Een Belisol-opmeter meet dagelijks ca. 4 projecten op.

Advies aanvragen

Vul onderstaande gegevens in en onze adviseur neemt binnen de 48u contact met je op.

Onze showrooms

Belisol heeft meer dan 17 showrooms met lokale experts in heel Nederland.

Belisol magazine

Vraag nu gratis uw exemplaar aan!

Blijf op de hoogte van onze nieuwigheden en laat ons u inspireren.

Gratis magazine
  • Kozijnen en deuren van de beste kwaliteit binnen elk budget
  • Professioneel advies en perfecte opmeting
  • Vakkundige montage en nette afwerking
  • Kwaliteitscontrole en 20 jaar garantie